W ramach Europejskiego Roku Młodzieży (2022) Europejski Urząd ds. Pracy rozpoczął w państwach członkowskich UE kampanię informacyjną z udziałem sieci EURES.
CZAS TRWANIA KAMPANII:
- 17 października 2022 r. – 28 lutego 2023 r. na poziomie europejskim,
- 21 listopada 2022 r. – 28 lutego 2023 r. w Polsce.
Jej celem jest zwiększenie świadomości na temat usług EURES wśród młodych absolwentów i studentów oraz ich pracodawców.
Komisja Europejska (KE) przyznała, że pandemia COVID-19 pozbawiła młodych ludzi wielu możliwości, a wysokie wskaźniki bezrobocia wśród tej grupy nadal świadczą o tym, że jest to wyzwanie dla państw członkowskich. W związku z tym KE zobowiązała się wesprzeć młodych ludzi, a nadrzędnym celem jest wspieranie ich rozwoju.
Aktywność zawodowa młodych ludzi w Polsce pozostaje niska, co w znacznej mierze wynika z kontynuacji przez nich kształcenia. Współczynnik aktywności zawodowej osób w wieku 15-29 lat zmniejszył się w Polsce z 54,4% w 2019 r. do 51,6% w 2020 r. Nie jest to sytuacja zaskakująca, bowiem ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej wprowadzane w obliczu pandemii znacznie silniej dotknęły osoby młode, często zatrudnione na niestabilnych umowach o pracę, i to nie tylko w Polsce, ale w większości krajów.
W tym kontekście działania w ramach kampanii mają na celu:
- podniesienie świadomości wśród młodych ludzi na temat usług sieci EURES,
- zwiększenie puli młodych osób korzystających ze wsparcia EURES przede wszystkim w zakresie:
- informacji na temat bezpiecznego poszukiwania pracy za granicą na unijnym rynku pracy,
- wsparcia podczas i po rekrutacji międzynarodowej,
- doradztwa na temat potrzeb unijnych rynków pracy na konkretne umiejętności,
- informacji o tendencjach na europejskich rynkach pracy, co może ułatwić świadome wybory zawodowe.
znaleźć pracę, która odpowiada Twoim umiejętnościom, Znajdź wysokiej jakości pracowników.
Hashtagi: #EURES4Youth, #EuropeanYearOfYouth.
Więcej informacji: www.eures.praca.gov.pl